Tuesday, April 10, 2018

translator/proofreader/editor

tick tock tick tock bosan la kerja. why do i have this same thought again and again ek. aku bosan same routine. dah almost 10 years weh kerja sini mau tak bosan hahahaha. macam tak sangka wehhh nak 10 tahun dah gila la wehhh aku sendiri wonder bagaimana aku mampu bertahan.

aku rasa macam nak tukar nature kerja la. hakikatnya aku seorang yang introvert. tapi jadi cikgu. so seorang introvert kena pretend mesra all the time ni sangat meletihkan hahaha. ada tak sesapa tahu cemana aku nak jadi translator or kerja-kerja berkaitan editing/proofreading yang memungkinkan aku kerja from home? or kalau masuk office pun i could just do my work at my place no need to talk/teach hahaha letihhhhh dah ni. tahun 2018 ni kesihatan aku merudum weh. macam banyak tak sihat dari sihat acaneeee aduyai.

and if ya'll tau ada kursus2 editing proofreading translating let me know jugakla k. especially if the fee is reasonable and the place is reachable. eh banyak kau demand hahaha.

anywaaaay... we have been married for almost 5 years, and today is the first time he goes somewhere quite far for a camp.

honestly, bercampur baur perasaan ni haha. the thought of i could have my personal space is awesome. but bila fikir baju siapa nak basuh, anak siapa nak urus, kereta siapa nak drive hahaha semua ni laki iols yang banyak buat huhuhu. aku dahla bangsa suka berpikir 'what if' ni. ngeri betoi pikir what if this is gonna be forever please don't please don't aku tak ready huhuhu. padahal dulu membujang lama la jugak kannn tetiba je kau hilang arah ek padahal laki outstation 3 hari sajerrrr hahahaha.

yela, kitorang kerja same place. tapi different department so takdela asyik mengadap muka dia je kot ye pun haha. cumanya, breakfast lunch confirm sesama. pergi kerja balik kerja sesama. basically memang lebih banyak bersama dari tak bersama eh banyak nya sama sama sama hahahaha. orang tanya tak bosan ke? aku pun tak faham kenapa nak bosan aku dah pilih jantan ni jadi laki aku insyaAllah sampai mati kot hahaha. kenalah hadap lepas tu kalau dia membosankan kau ingat aku nak ke pilih dia jadi teman hidup? ehh gitchewww garang plak hakak explain kah3.

oklah, nak cari tujuan hidup pulak. gila merapu meraban macam takde hala tuju ni hahaha. k baiii.

1 comment: